Copyright © 2017. All Rights Reserved

Суперхрани

Суперхрани

Фурми

Фурмите са плодове на финиковата палма, която вирее в сухите тропически и субтропически области на Африка и Азия.

Фурмите съдържат големи количества витамин А и витамин B6, фолиева киселина, желязо, калий, мед, магнезий и други минерали. 10 фурми на ден покриват половината от препоръчителната дневна доза желязо, поради което се препоръчват при анемични състояния като таласемията (снижено производство на хемоглобин). Съдържат антиоксидантни флавоноиди като бета-каротин, лутеин и зеаксантин, които предпазват клетките от разрушителния ефект на свободните радикали.

 

Спирулина на прах

Спирулина са плаващи, синьозелени водорасли, които растат естествено в тропичните и субтропините езера с високо pH и висока концентрация на карбонати и бикарбонати. Употребяват се като храна или добавка.

Спирулината е особено богата на протеини, витамини и минерали. Съдържа особено много лизин, цистеин, метионин, фенилаланин, треонин - важни (незаменими) аминокиселини, които могат да бъдат набавени само с храната. Също така е богат източник на витамин B12.

През вековете Спирулината се е приемала като храна под различна форма в различните краища на света. Съставът и е основно протеинов и се смила лесно. Съдържа минерали, витамини, есенциални мастни киселини (вкл. DHA, която е много ценна за вегани, тъй като почти не се съдържа в други растителни продукти) и антиоксиданти, които не съществуват като комбинация в нито една друга храна – животинска или растителна.

 

Kонопен протеин

Конопеният протеинов прах се прави от конопените семки. Той наследява всички здравословни качества на конопените семки, като в същото време има много високо съдържание на протеин (около 48.5%). Това го прави изключителен за спортуващите и хората, които водят активен живот.

Конопеният прах съдържа витамини, ензими и минерали. Усвоява се лесно от човешкото тяло и не съдържа глутен. Конопеният прах има оптимално съотношение на омега 3 и омега 6 есенциални мастни киселини, поради което въздейства добре на хормоните.

 

Бадеми

Бадемите са известни със свойствата си на антиоксидант. Те са изключително богати на витамин Е (в 100 g се съдържат 229% от препоръчителната дневна доза). Той играе важна роля за предотвратяване на сърдечносъдови заболявания и рак, както и за забавяне на процеса на стареене. Високите стойности на фосфор и магнезий в бадемите спомагат за заздравяване на костите. Освен това те са богати на ненаситени мазнини.

Родината на бадема е Югозападна Азия. Опитомената форма може да се отглежда и в по-северни области, включително на Британските острови. 

 

Сурови Какаови зърна

Какаовите зърна не съдържат захар и са богати на протеини, мазнини, фибри, желязо, калций, магнезий, витамини от групите B, C, E, както и други  важни съставки. Магнезият може да увеличи алкалността на нашето тяло, което помага съществено при детоксикация.

Какаовите зърна съдържат Серотонин, Триптофан, Анандамин, Допамин, Фенилетиламин (PEA) и моноаминооксидазни-инхибитори. Всички те имат положителен ефект върху мозъка като подобряват обмяната и бионаличността на различните невротрансмитери. Това води до значителен антидепресивен ефект.

 

Какао на прах

Какаовият прах се прави от какаови зърна. Какаовите зърна съдържат Серотонин, Триптофан, Анандамин, Допамин, Фенилетиламин (PEA) и моноаминооксидазни-инхибитори. Всички те имат положителен ефект върху мозъка като захранват с повече Серотонин и поддпомагат циркулацията на други невро-трансмитери.

 

Кокосов нектар

Прясно събраният нектар от кокосов цвят е бял, с почти неутрално pH и притежава естествена сладост. Идвайки направо от дървото, тази смола е природно богата – съдържа 17 аминокиселини, широк спектър от витамини В1, В2, В3, В6 и С, минералите калий, магнезий, цинк, желязо и ензими. С нисък гликемичен индекс (35), поради ниското си съдържание на фруктоза (само 10%). Това означава, че при неговия прием той ще осигури бавно освобождаване на енергия и не би причинил енергийни покачвания и спадове, които са характерни за други подсладители. С минимална термична обработка на ниска температура, необходима заради изпаряването на водата, съдържаща се в нектара.

 

Лимоново масло

Лимоновото масло има свеж, силен, цитрусов аромат. Има антибакериални, антисептични и дезинфектиращи свойства. Маслото е нетоксично, но може да причини чувствителност при някои хора. Не трябва да се използва (даже и в малки разтвори) при излагане на слънце. Може да бъде използвано в рецепти за кремове и лосиони. Заради свиващите си свойства се използва в продукти за мазна кожа. Има антибакериални, антисептични и дезинфектиращи свойства.

 

Чили

Лютият червен пипер, известен още като чили, се приготвя от изсушените и фино стрити люти чушки. Култивирани преди 6000г. в Мексико, днес те са добре познати като подправка в почти целия свят.

 

Кокосови стърготини

Кокосовите стърготини се правят от смлени и изсушени свежи кокосови орехи. Широко използвани в индийската кухня, те са снежнобели, естествено сладки и с наситен кокосов аромат. До нашите ширини трудно достигат качествени пресни кокосови орехи, затова кокосовите стърготини са удобен заместител на пресния кокос в много рецепти.

 

Семена от Чиа

Чиа семена били употребявани и като храна, и като лекарство още от древните маи, инки и ацтеки. Тази наричана днес суперхрана, се е считала тогава за толкова полезна, че била по-ценна от златото.

Семената от чиа са пълни с витамини, минерали, антиоксиданти, омега-3 мастни киселини, фибри и протеини. Освен че са богат източник на полезни хранителни вещества, те помагат и за балансирането на кръвната захар и за понижаването на холестерола.

Чиа или Salvia hispanica, е цъфтящо растение, което днес е най-разпространено в Мексико и Гватемала.

 

Инка-бери

Инка-беритата произхождат от Южна Америка. Известни са още като плодове агауайманто или златни плодове. Имат едновременно сладък и леко кисел, лимонов вкус. Освен това са „натъпкани” с хранителни вещества! Имат високо съдържание на витамин P (биофлавоноиди) и са богати на пектин. Плодовете на инките са също богати на фосфор, витамини A, C, B1, B2, B6 и B12, а имат и високо протеиново съдържание (16%).

 

Годжи Бери

Според китайската медицина, годжи бери или също така лициум или мерджан е плод, който е сладък на вкус и с неутрален характер; влияe на дробовете, бъбречните канали и засилва Ин енергията. Плодовете могат да се ядат сурови, да се консумират като сок или вино, запарват като чай, или да се приготвят като тинктура. Плодовете на годжи бери са изключително хранителни. За една дневна доза, между 10 и 30 грама, те осигуряват на организма повече витамин С от портокалите, повече бета каротин от морковите и повече желязо от порция червено месо. Те са добър източник на витамини от групата В и антиоксиданти, които предотвратяват вредното влияние на свободните радикали, увреждащи клетките в организма. Богати на полизахариди, годжи бери спомагат за функционирането на имунната система, съдържа 18 вида аминокиселини и калий. Накратко, годжи бери се грижи за вашата кожа, за сърдечносъдовата ви и имунна системи.

Годжи Бери е добър адаптоген (адаптогените въздействат терапевтично общо върху човешкото тяло, укрепват организма и му помагат да се справи по-добре в стресови условия).

 

Мента

Според най-новите данни ментата подобрява действието на жлъчния сок, който организмът използва, за да разгражда и усвоява мазнините. Същевременно билката действа успокояващо на стомашните мускули. Тези нейни действия улесняват храносмилането и намаляват отделянето на газове – най-честа причина за тежест в стомаха.

 

Грахов протеин

Процесът на извличане представлява внимателно пречистване, сушене и стриване на прах, без участието на химически разтворители. Суровината е висококачествен жълт грах (има същите вкусови и хранителни качества като зеления), който не съдържа глутен и генно модифицирани съставки. Така се получава протеин изолат - изолирани са само протеините от цялата хранителна матрица.

Концентрацията на протеин достига до 80% в крайния продукт. Съдържа почти толкова метионин, колкото соевия протеин – също ефективен за изграждане на мускулна маса. Граховият протеин е от типа на бавните протеини и има много предимства: той е лесно усвояем (изследванията показват усвояемост над 90 % ), има приятен вкус, хипоалергенен e, притежава много добър аминокиселинен профил, доставя витамин А, B6 и C. 

Подходящ за хора, търсещи алтернатива на суроватъчните или соевите протеини, които често предизвикват хранителна непоносимост и алергии. Подходящ за вегетарианци, вегани и хора на хранителен режим за редукция на теглото.

 

Протеин от тиквено семе

Тиквеният протеин е направен от сурови тиквени семена, сушени на ниска температура, за да се запазят техните отлични хранителни качества. Тиквеният протеин е естествен източни на омега 6 и 9 мастни киселини, богат на минерали, включително цинк и магнезий, витамин К и Е.